İş sağlığı politikası nedir?
Bir iş sağlığı politikası,
öncelikle işteki kişilerin sağlığını, güvenliğini ve refahını korumakla ilgili
bir eylem planıdır. Politikalar tipik olarak, temiz çalışma alanlarının
sağlanması, koruyucu ekipmanların kullanılması ve çalışanların uygun şekilde
eğitilmesi Seo uzmanı
yoluyla işçilerin tehlikeli çalışma ortamlarından korunması için
tasarlanmıştır. Bu politikalar, müşterileri ve yakındaki toplulukları korumak
için hükümler de içerebilir. Genellikle, Birleşik Devletler'deki İş Sağlığı ve
Güvenliği İdaresi (OSHA) gibi devlet kurumları, dünya genelinde düzenlemeleri
denetler ve uygular.
İş sağlığı politikası
tarafından belirlenen standartlar, işverenlerin Seo hizmeti
çalışanlarına güvenli bir ortam sağlamasını gerektirmektedir. Bu genellikle
tehlikeli maddeler, aşırı gürültü, sağlıksız koşullar ve mekanik tehlikelerden
korunmayı içerir, ancak bunlarla sınırlı değildir. Standartlar, bir iktidar
hükümeti tarafından belirlenen yerel veya bölgesel yönetmeliklere bağlı olarak
değişir. Ajanslar genellikle kurallarını teftişlerle yürürler.
Mesleki sağlık politikaları
normalde işverenlerin işyerlerinde belirli standartları sürdürmelerini
gerektirir. Genel gereksinimler, genellikle güvenli bir çevreyi, gerektiğinde
koruyucu ekipmanı korumak etrafında döner ve çalışanları ekipmanların doğru
kullanımı konusunda eğitir. Çalışanların da güvenli bir ortam sağlaması
beklenmektedir. İhlaller, normal olarak, işçinin işçilere maruz kaldığı risk
nedeniyle artan para cezalarıyla cezalandırılır. Aşırı durumlarda, cezai
suçlamalar yapılabilir.
ilan
İş sağlığı politikasının
getirilmesi genellikle tartışmalara yol açmaktadır. İşletme sahipleri ve
işverenler, yönetmeliklere uymanın maliyetinden daha güvenli bir iş ortamının
yararlarından daha ağır basmaktadır. Çalışmalar, işverenlerin genellikle bu tür
iyileştirmelerin maliyetini abarttıklarını göstermiştir. Diğerleri ise
ajansları etkisiz oldukları için eleştiriyor. Sert cezası ve çağrıları, suç
belli ihlallerin genellikle en yaygın şikayetler vardır. Aksine, çalışmalar
politikaları takip eden şirketlerin daha düşük işçilik maliyetlerinden ve daha
az işçi tazminat şikayetlerinden yararlandığını göstermiştir.
Amerika Birleşik
Devletleri'nde 1970 yılında İş Sağlığı ve Güvenliği Yasası'nın yürürlüğe
girmesinden önce, Amerikan işçilerinin işyerinde çok az korumaları vardı.
İşveren için daha güvenli bir ortam yaratmak, yaralı veya ölü bir çalışanı
değiştirmek yerine genellikle daha pahalıydı. Teknolojideki ilerlemeler, daha
büyük tehditlere neden oldu. Fatura geçişinden iki yıl önce, 14 bin işçi
işlerini yaparken öldü ve iki milyon yaralı da yaralandı. ABD Kongresi'nde uzun
ve ateşli bir tartışmadan sonra tasarı 28 Nisan 1971'de yürürlüğe girdi.
Çoğu sanayileşmiş ülke,
çalışanlarının güvenliğini koruyan bir iş sağlığı politikası geliştirmiştir.
Avrupa Birliği İş Sağlığı ve Güvenliği İdaresi (EU-OSHA), 1996 yılında
İspanya'nın Bilbao kentinde kuruldu. KOSHA olarak bilinen Kore güvenlik örgütü,
1986 yılında yürürlüğe girmiştir. Sanayileşme, genellikle işçiler için daha
tehlikeli koşullara Kurumsal
seo ve onları korumak için önemli önlemlere yol açar.
Yorumlar
Yorum Gönder